Love, Music and Peace

We are finding out our voices through living around the world. It is always the most important thing to listen to your heart: what do you really want? Follow your mind and discover the world with LOVE and CONSIDERATION.

6/15/2005

Terrible Hay Fever 討人厭的花粉症

相信大家一定聽過花粉症吧!我這幾個星期來一直以為自己是重感冒長期沒有好轉,或因為這一陣子以來的作息都不正常所以身體有點虛弱的關係造成我的感冒一直好好壞壞,當然啦!英國的多變天氣也是另一個可能的變數,不過,我倒也從來沒有這種經驗,從三四月以來,我的隱形眼鏡好像永遠戴不住.所以我一直以為是我的眼睛或隱形眼鏡問題.也就沒有很認真的想過其他的問題.

但是這一個禮拜以來,我的頭痛劇烈,鼻子鼻水流不停,噴嚏一個接著一個,可以連打幾十個,鼻子都脫皮了,最近更是動不動就流鼻血. 除此之外,我的眼睛更是動不動就流眼淚,發癢,發紅,而我呢!就手癢啊!所以就拼命地揉我的雙眼,它們就變得更紅更腫. 就連閉上眼睛都可以感受到刺痛和灼熱感.說真的,我真的很擔心隔天睡醒,睜開眼睛卻發現什麼都看不見...還好...我今天睜開眼睛時還看得到.

所以,我終於去看了英國的醫生...來英國這麼久以來的第一次喔!從醫生口中證實了我的症狀是HayFever花粉症,只要春天花開的時候,這種過敏就會在不同人的身上產生不同的反應. 我想我大概是蠻嚴重的一個例子吧!因為醫生開了不少藥給我.

問了念醫學院的表弟,他強力警告我,千萬不能再揉眼睛並最好乖乖地待在家裡不要出去. 天啊!真不知道還要在家裡悶多久,還要戴我這呆呆的眼鏡多久啊!! :(

希望討人厭的花粉症快快離開啦 !! 第一次知道原來春天ㄧ點都不可愛 :(

3 Comments:

  • At 3:16 pm , Blogger Unknown said...

    Take good care, Jennifer! Hope you get well soon~~ *hugs*

     
  • At 9:11 pm , Blogger Jennifer tae said...

    Dear Sally,
    Thank you for your concern and I will try to take good care of myself. But...the Hay Fever is something I could not control at all. Anyway...take care of yourself as well.

    Dear Wawa,
    I had tried to use the uesed teabag to put on my eyes before and shall try it again later. Thank you for your consideration lo. 3Q LA!!!

     
  • At 5:12 pm , Anonymous Anonymous said...

    take care

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home